شرف شمس – انگشتر شرف شمس ایمنی در صنعت فولاد
.:: Your Adversing Here ::.
 

شرف شمس – انگشتر شرف شمس

 

 

 

 

 

 

اما آنچه که مهم است آن است که در این جا باید به آن اعتماد کرد , آن است که شرف شمس دارای چه خاصیت هایی می باشد؟

-          افزایش و بهبود کسب و کار

-          ایجاد آرامش در شخص

-          جلوگیری از چشم خوردن

-          ایجاد ایمنی در مسافرت

-          بهبود عمل کرد دستگاه گوارشی

-          هضم آسان تر و سریع تر غذا

-          افزایش گردش خون در بدن

-          تاثیر بسیار مفید برروی غده های مختلف بدن

-          رسیدن به آرزو ها

-          افزایش توانایی فرد ( روح و جسم )

-          ایجاد یک هاله پوشیده از نور در اطراف شخص

 

نوشته های حک شده برروی شرف شمس همیشه بصورت یک راز باقی مانده اند. برخی بر این باورند که این نوشته ها امضای امام علی (ع) می باشد و برخی دیگر بر این باورند که این نوشته ها برروی انگشتری که حضرت سلمیان (ع) همراه با دعا حک شده بوده است. یکی از معروف  ترین عقیده ها می گوید که این نوشته از 5 اسم بزرگ خدا برگرفته شده است. آن چه که اهمیت شرف شمس خاص را چندین برابر می کند آن است که علاوه براینکه هرکسی نمی تواند بروی شرف شمس نقش حک کند بلکه حتی در سال تنها یک بار زمانی پیش می آید که بتوان این سنگ را تراش داد. در آن زمان مشخص و معین خورشید در بهترین وضعیت خود قرار می گیرد به همیت دلیل می تواند بیشترین و کامل ترین نقش تاثیر خود را برروی کره زمین بگذارد.

بهترین زمان و همچنین موثرترین بین طلوعین نوزدهم فروردین می باشد اما به این شرط که نویسنده دارای شرایط بوده و همچنین 19 عمل به هنگام نوشتن مورد توجه قرار گیرد که می توانیم به چند مورد آن اشاره کنیم.

شرف شمس خواص و همچنین آثار زیادی دارد که نمی توان از آنها چشم پوشی کرد: به این ترتیب که فردی را پیش حاکم برای جرمی که انجام داده بود می بردند و امام صادق (ع) فرمودند که انگشتری عقیقی را به او برسانید انگشتر را به او رساندند و هیچ آسیبی به او نرسید.

همچنین شخصی را از کنار امام محمد باقر (ع) عبور می دادند که به او تازیانه زیادی زده بودند. ایشان فرمودند که انگشتری عقیقش کجاست که اگر همراه او بود تازیانه ای نمی خورد. و همینطور شخصی نزد حضرت خاتم (ص) آمد و چنین گفت که دزدان در راه اموالم را دزدیدند و ایشان فرمودند: چرا در دست انگشتری عقیق نداشتی که آدمی را از هر بدی نگه می دارد.

حتی پیامبران و امامان (ع) از این سنگ ها استفاد می کردند به دلیل اینکه این سنگ ها (از جمله شرف شمس) برای شخص اثراتی بسیار زیادی دارد از جمله رفع خطرات و حتی فتح و پیروزی . آمده است که خداوند متعال تمام ملک سلیمان را در انگشتر وی گنجاند و هر وقت که او انگشتر خود را در دست می کرد کل جن ها و انسان ها و ختی شیاطین و حیوانات که از او فرمان می بردند آن را از مکانی به مکانی دیگر می بردند.

اما با این همه نمی توان توانایی ها و اثرات شرف شمس را ذاتی دانست و می توان اطمینان داشت که تمامی این توانایی ها از طرف پروردگار عظیم می باشد.

درباره انگشتر حضرت سلیمان (ع)  آمده است که او انگشتر خود را به یکی از خدتمتکارن خود داده بود در این میان شیطان دست به نیرنگ زد و آن انگشتر را از خدمتکار گرفت و در انگشت خود کرد به این ترتیب تمامی موجوداتی که در اختیار سلیمان قرار می گرفتند اکنون در اختیار اون قرار گرفته بودند. زمانیکه حضرت سلیمان شروع به جستجو برای یافتن آن انگشتر کرد شیطان از ترس اینکه نیرنگش برای همگان آشکار شود آن انگشتر را در دریا انداخت.  مدتی حضرت سلیمان با گریه و استغفار در جستجوی آن انگشتر در ساحل پرداخت. بنی اسرائیل نیز برای یافتن آن دست به جستجو زدند. خدا یک ماهی را مامور کرد که آن انگشتر را بخورد. پس از گذتش 40 روز زمانی که حضرت سلیمان در حال کمک به یک ماهی گیر بود , مرد ماهی گیر یک ماهی به او داد و حضرت سلیمان با شکافتن بدن ماهی انگشتر خود را در آن یافت و سپس آن را دوباره در انگشت خود کرد تا دوباره موجودات در اختیار او قرار گیرند. پس از آن حضرت سلیمان (ع) آن شیطان را به همراه یاران او بوسیله اسماء خداوند زندانی نمود و برخی را در دل سنگ و دریا حبس نمود تا آن شیطان و یارانش برای همیشه در عذاب باشند.

حکاکی دعا برروی انکشتر های زرد (شرف شمس) در روز 19 فروردین انجام می گیرد به همین دلیل به این روز , روز شرف الشمس می گویند , این کار معمولا برای افزایش درآمد و بهبود کسب و کار و رفع خطرات و … می باشد.

شیخ بهایی و حتی آیت الله حسن زاده آملی درباره شرف شمس به مطالب زیادی پرداخته اند همچنین در جلد اول کتاب شمس معراف کبری اطلاعات بسیار زیادی در باره شرف شمس آمده است. خیلی ها سنگ شرف شمس را یک نمونه از خاتم سلیمانی دانسته اند و حتی خیلی از افراد آن را یک راز از کتاب های مقدسی چون انجیل , تورات و حتی قرآن می دانند. برخی نیز آن را به عوالم خمسه تعبیر می کنند.

در این چند وقت اخیر جملات و متن های تبلیغاتی بسیار زیادی منتشر شده اند که ادعا می کنند که می توانند یک انگشتر شرف شمس حکاکی شده را در 19 فروردین برای شما تهیه کنند. حتی مجلات معروفی چون مجله مهر در این باره مطالبی را منتشر کرده اند.

 

اما شاید برای شما هم تاکنون این سوال پیش آمده باشد که چرا روز 19 فروردین برای انجام این کار انتخاب شده است؟

در پاسخ به این سوال رایج می توان به این موضوع اشاره کرد که روز 19 ماه فروردین برای ستاره شناسان مسلمان روزی بسیار با اهمیت می باشد و اعتقاد دارند که این روز بیار پربرکت می باشد البته این ادعا براساس محاسبات ستاره شناسی بیان شده است چون در آن روز خورشید 19 درجه در فروردین باشد. حتی گفته می شود که برخی از ساعت های این روز زمانی می باشند که خورشید در بهترین موقعیت خود در کهکشان راه شیری می رسد.

درباره این روز یک عقده میان مردم باب شده است و آن این است که روز 19 ماه فروردین روزی می باشد که موکلان سیاره خورشید به زمین سفر کرده و چند ساعت را برروی زمین می گذرانند به همین دلیل تصور می شود که این روز , روزی بسیار با اهمیت و پربرکت می باشد.

ابوریحان بیرونی نیز درباره شرف شمس در کتاب التفهیم خود در فصل “بهرهای ستارگان اندر بروج” چندین مطلب مختلف را بیان کرده است و اشاره کرده است که شرف شمس زمانی است که سیاره خورشید در 19 درجه برج حمل قرار گیرد.
شرف شمسی که در واقع سنگ نمی باشد

باور عمومی اکثر مردم بر این صورت است که شرف شمس نگین انگشتری زرد رنگ می باشد که برای ایجاد گشایش در مشکلات از آن استفاده می شود. باید گفت که در واقع شرف الشمس سنگ نمی باشد. در واقع یک دعا می باشد که منسوب به حضرت علی (ع) بوده و آن را در روز نوزدهم فروردین همراه با آدابی مخصوصی می نویسند و یک نقش شبیه به رمز را در پشت انگشتری زرد رنگ عقیق حکاکی می کنند.

از ساعت 11 الی 23 روز شرف شمس بر روز طلا ،پارچه زرد و یا عقیق زرد شکل شرف الشمس را نوشته و یا حک می کنند و یا آن را بوسیله خط زرد بر روی پارچه یا کاغذ نوشته و دعایی که آمده را می خوانند سپسپ می نویسند و بعد از آن نیز حاجتشان را زیر آن نوشته و در قرآن قرار می دهند.

این نقشهای رمز مانند را که شرف شمس نامیده می شوند در کتابی به نام جنة الوافیه که به مصباح کفعمی نیز معروف می باشد آمده اند. در حاشیه این کتاب کفعمی نوشته است که: در برخی از  کتب شیعیان دیده ام که این شکل از امیرالمومنین علی (ع) نقل شده که هنگامی که عازم جهاد بوده اند در میانه راه که استراحت می کردند این اشکال را روی سنگی حکاکی کرده اند و چنین فرموده اند که:این رمز پیروزی ما است. چنین بنظر نمی رسد که چنین نقلی محکم باشد چون دارای سندی نمی باشد. همین اشکال البته با اندکی تغییرات در کتاب سرّ المستتر مرحوم شیخ بهایی آمده است. لازم به ذکر است که در کتب گفته شده این اشکال به نام شرف الشمس معرفی نشده اند و احتمال می رود که به دلیل تشخیصی که اساتید در زمینه علوم ختوم و اذکار داشته اند اگر این اشکال در روز نوزدهم فروردین که شرف شمس می باشد نوشته شوند ساعت خوبی بوده و اثر گذاری آنها نیز بیشتر می شود.

از شرف شمس به منظور گشایش افتادن در کارها ،چشم زخم ،برآوردن حاجات و آرزوها و همینطور اضافه شدن روزی استفاده می کنند.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





  • نوشته : سجاد زمانی
  • تاریخ: برچسب:شرف شمس – انگشتر شرف شمس,

  • sajjadzamani

    سجاد زمانی

    sajjadzamani

    http://sajjadzamani.loxblog.ir

    ایمنی در صنعت فولاد

    شرف شمس – انگشتر شرف شمس

    ایمنی در صنعت فولاد

    به اولين و بزرگترين سايت رسمي ايمني و بهداشت در صنعت فولاد(ذوب و نورد)كشور خوش آمديداميدواريم ساعات خوب و خوشي را سپري كنيد. آرزوي ما هدف ما و هدف ما بهبود شرايط ايمني و بهداشتي كشورعزيزمان ايران مي باشد رعایت اصول ایمنی و بهداشت در کارخانجات اگر جدی گرفته نشود علاوه بر اینکه خسارات جبران ناپذیر مستقیمی که برای کارخانه در بردارد برای اینده کارفرمایان و آویزون شدن عده ای از کارگران دارای نقص عضو و معلول را دربرخواهد داشت

    ایمنی در صنعت فولاد